Ajută-ţi şi iubeşte-ţi semenul

Posted on

Spuneam într-un post mai vechi că nu sunt ZÂNA CEA BUNĂ şi continuu să susţin această afirmaţie. De-a lungul timpului am fost mereu condusă de o îndrumare religioasă “Ajută-ţi şi iubeşte-ţi semenul”. Eu mereu am crezut în asta. Am considerat că aşa trebuie, că aşa este normal să fie, că doar aşa, la rândul nostru vom fi ajutaţi.

Biserica ne spune acest lucru de fiecare dată. Chiar şi azi în cadrul slujbei am auzit aceste cuvinte. De fapt, le auzim tot timpul, dar doar unii le şi memorăm, ba mai mult le şi transformăm în fapte. Însă când această bunătate a ta îţi este călcată în picioare, când tot ce oferi nu doar că nu ţi se întoarce, ci şi ţi se cere tot mai mult, priveşti lucrurile dintr-o altă perspectivă. Vei ajunge să îi eviţi pe cei cărora le dai un deget şi ei, de fapt, îţi iau toată mâna.

În jurul meu, s-au adunat dintotdeauna astfel de personaje. Cred că datorită faptului că gândesc astfel. Că mereu vreau să ajut, dacă pot. Şi atunci se adună ca albinele la miere. Şi când chiar s-au înfruptat cât au putut, îşi caută alţi stupi. Li se spune, în popor, şantajişti sentimentali. Cel care fac pe victima pentru a-şi atinge scopul. Şi din păcate, sunt tot mai mulţi … Iar eu nu sunt mama răniţilor (cum îmi zicea cineva) să am grijă de ei, pentru că ei nu au grijă de mine atunci când am nevoie. Aşa că, o atitudine rece de-a mea nu ar trebui să surprindă pe nimeni. Rămâneţi voi cu lamentările voastre false şi să vă creadă cine va dori. Că eu nu mai pot. Nicăieri în religie nu cred că este menţionat să ajungi profitorii, ci doar să îi ajuţi pe cei care au cu adevărat nevoie. Oricum statuie nu îţi ridică nimeni. Poate doar atunci când vei trece în cealaltă lume, iar în viaţa această vei fi făcut ceva cu adevărat notabil.

Oricât ai fi de credincios, la un moment dat, ţi se acreşte de astfel de oameni. Şi tinzi să îi ajuţi doar pe cei care nu au nicio şansă să supravieţuiască de unii singuri. Dar să poată să facă ceva şi să mai ceară totuşi ajutorul, mi se pare deja deplasat.

Îmi voi focaliza atenţia doar spre cine merită cu adevărat. Îmi doresc ca în timp să pot ajuta cât mai mulţi oameni, care chiar au nevoie.

Leave a Reply

