Scapă cine poate!

Posted on

De Florin Budea

Nu mai e de stat pe aici. De fapt, parcă nu mai e de stat niciunde pe lumea asta. Am ajuns vremurile apocaliptice în care omul e lup pentru om. Sfertodocţi, penali, venali, nesăţioşi, agricultori rataţi, pseudomoralişti… fac politică, decid asupra destinelor noastre, fac cultură şi împrăştie opinii. Prietenii te scuipă-n ceafă şi te fu… ră pe la spate. Principiile cele mai elementare nu contează pentru că, pentru ei, nu există. De unde să fi aflat de moralitate, idealuri, dreptul inalienabil la opinie, ce e libertatea… oameni care şi-au clădit viaţa pe o singură carte, şi aceea de identitate!

Până nu demult, nemărturisit, îi consideram trădători pe cei care alegeau pribegia, în căutarea unei salvări individuale. Există oare salvare în grup? În epocalul film „Ultima ispită a lui Iisus”, Iuda îl ia de o parte pe Mântuitor şi îi zice: „Te poţi mântui pe tine, dar nu poţi mântui lumea”. Lumea asta trece prin schimbări radicale. Morala iudeo-creştină, inspirată de filosofia clasică grecească, nu mai ţine. Prea puţini o mai citesc şi deci nimeni nu o mai practică.

Lumea e tot mai aproape de a deveni un infern cu pretenţii de pension. Spitale ard, odată cu micuţi abia veniţi pe lume. Din muncă cinstită ori din pensie nu se mai poate trăi. Şcolile sunt pline de dascăli blazaţi şi copii dezorientaţi. Biserica e o afacere. Familia o himeră. Prea ocupaţi să câştige cele necesare traiului zilnic părinţii nu mai ştiu de copii, dar nici de ei înşişi.

Îmi pare rău că nu am plecat atunci când eram tânăr. Îmi pare rău şi mi-e ruşine că mâinile mele nu ştiu să facă ceva util, ceva care să poată fi dat pe loc, ca bun de imediată necesitate. Cuvântul scris nu mai mişcă pe nimeni, fiindcă aproape nimeni nu mai citeşte şi, cine nu citeşte, nu poate să creadă în Cuvânt. Mi-e ruşine că până şi ceea ce ştiu, să scriu, nu ştiu atât de bine încât cuvântul meu să schimbe măcar oameni, un singur om, dacă nu stări de lucruri.

Îmi cer scuze faţă de cei plecaţi, pe care i-am bănuit de laşitate şi de trădare fiindcă au refuzat să mănânce căcat alături de noi. Azi nu mai mâncăm salam cu soia. Dacă vrei să supravieţuieşti în România, mănâncă căcat!

9 thoughts on “Scapă cine poate!

    dana said:
    3 September 2010 at 08:35

    Da, Florine, ai atat de mare si dureroasa dreptate in tot ce spui! Mai suntem insa unii, putini ce-i drept, carora ne place sa citim iar ceea ce scrii tu este atat de profund! Fiecare fraza mi-a mers la inima! Si sunt convinsa ca suntem multi cei care gandim ca tine insa nu pot sa inteleg de ce noi nu avem puterea de a ne strange la un loc pentru a ne putea lupta cu haita asta de lupi nesatui! De ce la ei se manifesta mult mai bine unitatea? Oamenii de bun simt nu se pot uni??? Sau ne-am pierdut tot ce are omul mai de pret: speranta, increderea, dorinta? Am ajuns sa ne indemnam copiii sa plece din tara!!!???? Dar de ce sa nu facem ceva ca sa plece EI !! Ca sunt mai putini mancatori de cacat! Am ajuns sa ne para rau ca ne-am educat copii sa fie cu bun simt in loc sa fie NESIMITITI, sa fie modesti in loc sa fie INCREZUTI si cu TUPEU, sa invete sa-si ia examenele pe merit in loc sa-si CUMPERE o diploma, sa fie cinstiti in loc sa fie HOTI.Am ajuns sa nu ne mai simtim bine in patria noastra…. Trist, dar si mai trist e ca nu se intrevede nici o speranta de revenire la normalitate. Ducem lipsa de lideri credibili care sa ne scoata din amortire. Cea mai mare izbanda a GLOATEI care ne conduce este ca au reusit sa ne “anestezieze”, scarbindu-ne in asa hal incat nu mai avem putere de reactie!

      Alina Gâdoiu responded:
      4 September 2010 at 16:32

      I-am transmis lui Florin mesajul dumneavoastra.

    AnTiViRuS said:
    10 September 2010 at 03:53

    keep it real, iight

    Lucian Cremeneanu said:
    11 September 2010 at 11:57

    Domnu’ Budea, vă conjur să vă faceţi blog. Până una alta, îi mulţumim domnisoarei acad. prof. univ. dr. ing. Alina G. pentru că vă postează. Şi, apropo de prieteni, eu nu v-am scuipat în ceafă, doar v-am fotografiat-o. Şi era neflegmată. Respecte!!!

      Alina Gâdoiu responded:
      11 September 2010 at 11:59

      Lulu, nu am atatea titluri mari si nici nu am nevoie de ele. Cat despre blog, i-am sugerat si eu acelasi lucru lui Florin, dar sustine ca tehnologia nu e pentru el.

    Lucian Cremeneanu said:
    11 September 2010 at 12:06

    Atunci să se ia de mână cu Attila Daika (şi el scrie, dar nu vrea blog) si sa fugă împreună în munţi, unde nu e tehnologie.

      Alina Gâdoiu responded:
      11 September 2010 at 12:08

      Asa zic si eu. Oricum, cred ca si 1000 de petitii daca ai face, tot ar fi inutile.

    UNGURU said:
    12 September 2010 at 09:24

    Alina Gadoiu te saluta UN GURU.Alina Gadoiu de ce aperi pe,, politrucu “ cu,, poli trucuri politice“Florin Budea ?Sa intrebi pe,, politrucul “Florin Budea cum i-a zis unui comentator pe forumul ,,Bihoreanu “ atunci cind era redactor la sapatamanalul ,,Bihoreanul“mare patrihot ?I-a zis lui @Romanul Simplu ,,roman inacrit si rau “ pentru ca i-a reprosat ca a fost la Bruxelles invitat de europarlamentarul PSD Alexandru Athanasiu pe cheltuiala contribuabilului roman,si acesta este,, patrihotul“ Florin Budea presedintele asociatiei PRO DEMOCRATIA Bihor.Alina Gadoiu te saluta UN GURU.P.S.Mi-a zis Marinela si Luminitza despre agasarea cu cometarii a lui UN GURU.

    paul bacosca said:
    4 February 2011 at 18:54

    Sunt de acord cu tine, totusi lasa putin loc si pentru o sclipire de speranta. Putreziciunea putreziciunilor va muri in propria putreziciune. E nevoie de rabdare, ca sa fim prezenti atunci cand ei vor disparea.

Leave a Reply

