Busines4Business la Oradea

Posted on Updated on

[articol publicat în revista Zile şi Nopţi Oradea, săptămâna 28 septembrie – 11 octombrie 2012]

În această toamnă, evenimente interesante vin în Oradea

În mod cert, toamna aceasta aduce la Oradea o mulţime de evenimente, demne de luat în considerare. Fie că sunt evenimente culturale, fie că sunt evenimente IT, acest anotimp este unul prielnic. În premieră în oraşul nostru, evenimente de business îşi fac loc printre noi. Carevasăzică este vremea să ne bucurăm de tot ceea ce ni se oferă, după ani în care zice-se, nu era activitate la noi. Dacă am vorbit despre Toamna Orădeană, despre Gala Traficantului de Cultură, Festivalul de Teatru Scurt şi alte evenimente interesante, este vremea să vorbim și despre alt gen de manifestări care se anunță în urbea de pe Crișul Repede. Unul dintre ele este Business4Business.

„It’s all about business”

Am tot auzit de termene precum business-to-business (B2B), business-to-consumer (B2C) sau final business-to-government (B2G), dar poate că nu îndeajuns. Business-to-business (B2B) se referă la toate operaţiunile de comerţ  între întreprinderi, cum ar fi între un producător şi un angrosist sau între un comerciant cu ridicata şi un comerciant cu amănuntul. Business-to-consumer (B2C) reprezintă relaţia dintre un furnizor şi clientul final. Iar în final, business-to-government (B2G) este relaţia dintre un reglementator şi un producător sau intermediar.

B4B – Business for Business, este termenul ce defineşte relaţia de afaceri între două entităţi ce „sunt condamnate” să lucreze împreună, în condiţiile impuse de reglementator cu scopul de a acoperi o nevoie pe piaţă. Până ce beneficiarul final ajunge să dispună de un produs sau serviciu, mai multe afaceri, branduri, strategii, concerne, organizaţii, etc. trebuie să-şi de‑a mâna şi să coopereze. De altfel, volumul tranzacţiilor B2B este mult mai mare decât volumul tranzacţiilor B2C. Principalul motiv este că într-un lanţ de aprovizionare clasic vor fi mai multe tranzacţii B2B ce implică componente sau materii prime secundare, şi doar o singură tranzacţie B2C, adică vânzarea produsului finit la clientul final.

B4B este utilizat în special  în contextul comunicării şi colaborării. Multe companii sunt acum conectate cu consumatorii (B2C) prin Social Media, ceea ce scurtează lanţul de distribuţie şi oferă un mare alt avantaj: au un feedback instant asupra unui produs sau serviciu. Folosind instrumente similare de comunicare în cadrul organizaţiei, angajaţii se pot conecta unul cu altul, iar acest lucru poate fi menţionat drept  “comunicare B2B”. Acest gen de comunicare în echipă presupune adoptarea unui limbaj comun, în primul rând, şi eliminarea „zgomotului” care ar face greoaie înţelegerea şi transformarea comunicării în acţiune. Cu alte cuvinte, comunicare este extrem de importantă. Dar acesteia i se mai alătura şi altele necesare.

Business4Business, în premieră, la Oradea

Business For Business vine în premieră la Oradea, pe 5 octombrie, iar organizatorii pornesc tocmai de la conceptele amintite mai sus. Procesul de construire a unei afaceri necesită decizii, iar prin Business for Business, participanţii vor fi ajutaţi să ia decizii în cunoştinţă de cauză în ceea ce priveşte creşterea afacerii proprii. Cu alte cuvinte, organizatorii promit o combinaţie unică de ingrediente ce fac afacerile să prospere: leadership-ul şi comunicarea. Primul ingredient este responsabil cu eficacitatea din firmă, cu impact de reducere a cheltuielilor de peste 30% fără costuri suplimentare. Cel de-al doilea ingredient, comunicarea, vă aduce beneficii. Creşterea unei afaceri este disponibilă şi accesibilă pentru dumneavoastră şi echipă prin intermediul programelor de formare profesională  oferite de Business for Business.

Mai mult decât atât, Business for Business este un nou concept ce pune oamenii de afaceri în contextul ideal pentru a-şi urca pe un alt nivel afacerea sau cariera. Fie că este vorba despre un start-up, microîntreprindere sau de cei care sunt deja într-un business mai mare, extins teritorial, acest eveniment este locul perfect după împărtăşirea unor experienţe de afaceri şi numai, se fac şi o serie de conexiuni.

Business4Business va avea loc la Oradea pe 5 octombrie, în cadrul Hotelului Continental, avându-i drept invitaţi pe: Mircea Chira (Alba Iulia), antrenor pentru succes, coleg de scenă cu Bruno Medicina si Marian Rujoiu la Leadership 530 (unde va merge pe cărbuni încinşi la 530ºC); Paul Brad (Timişoara), dezvoltatorul învăţării experienţiale accelerate de business; Daniel Ciucur (Timişoara), psiholog, trainer certificat Process Communication Model; Ronald Borsi (Oradea), antreprenor şi trainer pentru dezvoltarea afacerilor; Andrei Crăciun (Timişoara) – iluzionist ce va arăta cum neatenţia poate produce daune în afaceri. Participanţii au acces la conferinţe, la sesiunea de networking şi alte surprize pregătite de organizatori. Mai multe detalii se pot găsi şi pagina evenimetului pe FB este: www.facebook.com/b4b.pro, iar inscrierile se fac pe pagina web: www.business-for-business.ro/b4b-participare/

Toamna se numără bobocii

Sau toamna aceasta se numără evenimentele care vin la Oradea. Şi nu vor fi puţine, astfel că numaidecât să ne bucurăm din plin de ele. Să aveţi parte de zile şi nopţi de toamnă pline!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s