Despre Farmecul Apusenilor

Posted on Updated on

În urmă cu câteva zile, citeam un motto care mie personal, nu doar că mi-a plăcut mult, dar m-a pus pe gânduri: “Experiențele de vacanță generează idei de discursuri”. Așa că numaidecât m-am pus pe scris discursul meu viitor.

Ca de fiecare an, vara, îmi doresc să merg la mare. Sau oriunde este apă. De regulă, an de an, reușeam să îmi îndeplinesc această dorință. De a revedea marea. Oriunde ar fi fost ea. Anul acesta însă, am rămas cu dorința de a o revedea cât mai repede, și în loc să mă întâlnesc cu marea mea dragă, m-am întâlnit cu prietenul ei. Adică cu muntele. Poate mai mult ca niciodată, muntele mi-a fost în această vară o gazdă mai mult decât plăcută.

În cele ce urmează am să detaliez 3 motive pentru care acest anotimp estival m-a făcut să privesc altfel lucrurile: mare vs. munte.

1. În mod cert, răcoarea muntelui nici nu se compară cu căldura/briza mării. Dacă sunteți o persoană căreia nu îi place căldura (așa cum, recunosc, sunt și eu), muntele este alegerea ideală. Nimic nu se compară cu aerul răcoros de munte și prospețimea lui.  Anul acesta am avut dubla șansă de a merge la munte.

Carpathia

– Întâia oară s-a întâmplat în luna iulie, la Remeți, Pensiunea Carpathia (vezi foto), în cadrul a ceea ce numim noi la Qubiz, Summer Camp, moment în care celebrăm încă un an de existență și ne bucurăm cu toții de diverse activități, cum ar fi fost: tiroliana, paintball, biciclete, sumo, tir și cățărare. Nu uităm nici nelipsitele drumeții sau vizite la cascade sau în peșteri.

– Cea de-a doua oară m-a adus la Arieșeni, cunoscuta stațiune montană situată în Munții Apuseni, un adevărat loc pentru amatorii sporturilor de iarnă, pe timp de anotimp rece, unde pârtia Vârtop este la mare căutare.

 Vila Giulia Arieseni

În ambele dăți m-am bucurat de răcoarea de munte și m-am reîntors încărcată de energie în orașul meu de pe Crișul Repede.

2. A doua calitate a muntelui, spre deosebire de mare, este priveliștea. Nicăieri la mare, nu vei regăsi priveliștile de vis pe care ți le oferă muntele. Sunt acele locuri la care ajungi, undeva sus până la cer, de unde privind în urmă, totul este în miniatură. Și de acolo de sus, lumea toată e parcă la picioarele tale … Nimic nu se compară cu senzația pe care o ai atunci când ai ajuns acolo. Iar când ești însoțit de persoana pe care o iubești, chiar nimic nu mai contează …

Arieseni

3. Ultimul, dar nu și cel din urmă avantaj al muntelui sunt cascadele sale și apa aceea pură. Am vizitat de-a lungul timpului o mulțime de cascade, mai mari, mai mici, fiecare minunată în felul ei, dar parcă cea pe care am văzut-o ultima dată este cea mai cea. Nu prin măreția ei, ci prin farmecul traseului său, prin faptul că de-a lungul drumului, ne-am făcut și doi prieteni, doi câini care ne-au însoțit de-a lungul celor aproape 10 km pe care i-am străbătut, și nu s-au abătut de la drum nici măcar o clipă. Îmi va fi dor de ei, dar știu că acolo este casa lor, acolo la munte.

Cascada Varciorog

Mai mult decât cascada propriu-zisă este apa lui. Una pură. Una curată. Una de care îți este drag să o sorbi până la ultima picătură și să îți dorești apoi să o deguști din nou. Și iar, și iar.

Da, așa este viața la munte. Una poate mai simplă decât o escapadă la mare, dar are ea minunățiile ei. Trebuie doar să știi să le descoperi. Să ai și cu cine. Și să vă bucurați apoi de farmecul a tot ce înseamnă … viața la munte.

Dar până atunci, doar imaginile vor vorbi. Ele spun mai mult chiar decât 1.000 de cuvinte.

Și dacă încă nu v-am convins, vă aștept să vă vorbesc despre toate acestea, și chiar mai mult, în cadrul discursului meu de miercuri, 28 august 2013, ora 19.30, denumit “Despre Farmecul Apusenilor” la Oradea Toastmasters! 🙂

Leave a Reply

