Un zâmbet pentru copii

Posted on Updated on

E incredibil cum “a ajuta” te poate umple de bucurie. Povestea mea a avut punctul culminant în această seară.

Eram la caserie, într-un magazin. Salut încet “Bună seara” și mi se răspunde … “Ah, bună seara Alina!” Pur și simplu mă blochez. Ridic privirea și în fața mea era o tânără. Care se presupune că mă cunoștea. Îmi spune că este verișoara lui Costel. Hmmm, oare cine o fi? Apoi, îmi spune întreaga poveste și îmi amintesc. Dar ne-am cunoscut acum mulți ani. Dau să plec, dar tocmai atunci vine ceea ce nu m-am așteptat. “Alina, îți mulțumesc pentru sfaturile pe care mi le-ai dat acum 4 ani. Chiar azi am absolvit Dreptul”. Nu pot decât să mă bucur și să fiu copleșită de bucuria ei și de faptul că mai demult am putut fi de ajutor. Și ies cu un zâmbet, cât o lume largă, pe chip și îmi văd mai departe de drumul meu.

Gradinita

În continuare, în mintea mea apar tot felul de pasaje din ultimele 2 zile în care am fost foarte aproape de niște copii cu diverse probleme de sănătate (de la autism, la copii care nu văd sau chiar nu aud, cu diverse probleme mentale și multe alte probleme de familie), pentru care, alături de colegii mei de la Qubiz am demarat o campanie în scopul de a-i ajuta. Și în aceste zile, am văzut atât copii triști, cât și copii veseli, cu toate problemele care uneori îi doborau. Dar am simțit bucuria aceea de a fi alături de ei, de a le aduce un zâmbet pe buze chiar și pentru câteva momente, de a face mai mult pentru ei, de a îi înțelege atât cât se poate și de a le aduce o mică parte din ceea ce au ei nevoie. A fost, ca de fiecare dată, o experiență copleșitoare, dar deosebit de frumoasă, și asta cu atât mai mult cu cât astfel de întâlniri ne aduc de multe ori înapoi la realitatea adevărată. Nu așa-zisele noastre probleme sunt importante, uneori durerea unui copil este mai mare decât orice teoretic mare problemă am avea-o. Avem de atâtea ori tendința de a ne poticni de nimicuri și de a nu merge mai departe, încât uităm că de fapt în jurul nostru sunt alții care o duc mai greu, mai rău decât noi. Și atunci ar fi atât de bine primită privirea noastră către ei, ajutorul pe care l-am da lor decât o frământare a noastră fără rost.

Aștept cu drag revederea cu ei, probabil în preajma sărbătorilor de iarnă, dar dacă ar fi să ne vedem mai repede, m-aș bucura și mai tare. Astfel de experiențe pot să îți umple sufletul de bucuria venită din ajutorul acordat lor și din zâmbetul pe care îl aduce acelor copii pe buze.

One thought on “Un zâmbet pentru copii

    Staci R. Stein said:
    7 October 2013 at 12:01

    Există, în perioada 9-17 iulie, în Parcul Lumea Copiilor din sectorul 4, Bucureşti, la Teatrul Itinerant Ţăndărică, “spectacole, susţinute atât de teatre din ţară (Constanţa, Ploieşti, Braşov şi Piteşti) cât şi de teatrul gazdă”. Mă gândeam, cu un minimum de efort financiar, 20-30 de lei, să strângem bani şi să trimitem la teatru copiii dintr-un centru de plasament. Eu îi am în vedere pe copiii din Centrul Pinocchio 3, despre care ştiu, din vizitele mele anterioare, la ei, că nu au deloc o viaţă socială, că sunt lipsiţi de tot ce înseamnă astfel de activităţi, chiar dacă directorul Centrului face tot ce poate să le acopere şi aceste nevoi. Am trimis un e-mail directorului şi aştept informaţii actualizate cu privire la nr. de copii.

Leave a Reply

